Portreefoto - KROHV stuudio

Väga sageli peavad inimesed personaalset pildistamist üksnes edevuse asjaks ning ei tule selle pealegi, et portreefoto võib hoopiski mängida väga suurt rolli selles, milline on sinu kuvand professionaalina. Ja seda mitte ainult firma või asutuse kodulehel, vaid sinu isiklikul sotsiaalmeediakontol.

Lihtsamalt öeldes: kui sul on olemas sotsiaalmeediakonto, on see ja sinu portreefoto justkui sinu avalik reklaam, mille põhjal inimesed järeldusi teevad. Mõnikord otsivad inimesed sihilikult infot ja teevad sellest järeldusi, kuid enamasti toimub see alateadlikult, just nagu esmamulje tekkimine päriselus. Ja nii nagu esmamuljest, on ka neist järeldustest sageli väga raske lahti lasta. Nii on siin nüüd õige koht oma kontod lahti võtta ja endalt küsida:

“Kas see mulje, mille ma jätan, on see, mida ma soovin jätta?”

Ei, ma ei taha öelda, et kõigil inimestel peaksid Facebookis rippuma portreefotod, mis meenutavad oma ametlikkuses ja steriilsuses valimisreklaame, kindlasti mitte! Kuigi, on olukordi, kus see võib tõesti olla mõistlik.

Mis rolle sa kannad? Mida sa näidata tahad?

Ma ei taha uskuda, et on olemas inimesi, kellel ongi vaid üks tahk. Me kõik kanname läbi elu erinevaid rolle ning erinevates situatsioonides tulevad esile meie erinevad iseloomuomadused, mis esmapilgul võivad näida isegi vastandlikud. Nii võin mina olla ühes olukorras ilma igasuguse pingutuseta ülimalt tõsine ja ametlik, teises situatsioonis ei kuule aga minu suust mitte ühtki tõsiseltvõetavat sõna. Ja need mõlemad pooled on täiesti ehtsad osad minust.

Täna, näiteks, on minu jaoks oluline see, et kuna ma olen fotograaf, võiksid ka minu profiilipildid olla hea kvaliteediga, sest raske on usaldada fotograafi, kelle enda profiilipilt on udune ja kehv selfie. Aga selle juures ei ole minu jaoks enam oluline ilmtingimata asjalik välja näha, sest see ei ole vajalik. Ma teen töid, mis eeldavad pigem minu loomingulisust ja mitmekülgsust, isegi huumorimeelt, ja väga ametlik foto seda mitte kuidagi ei peegelda. Aga, näiteks, mul on põhimõtteline vastumeelsus väga pehmete ja romantiliste ja õrnade ja tütarlapselike piltide osas, sest ma tunnen, et see ei ole üldse minu moodi.

Mõned pildid on oma muljes üsna vastandlikud, kuid need kõik iseloomustavad kahtlemata mingit tahku minust.

Tasub jääda endaks!

Jah, hea promopilt on alati sätitud ja kureeritud, aga selle kõige juures ei tohi iseend täiesti ära kaotada. See on viga, mida sageli näiteks valimispiltide, aga ka üldiste ametlike pildistamiste, puhul tehakse. Ei ole mõtet teha inimest kellekski, kes ta ei ole, sest siis ei tunne ka inimesed teda ära. Ja, kui tegemist on ikka väga värvika ja ekstravagantse stiiliga inimesega, ei ole mõtet teda üliametlikuks ja tagasihoidlikuks stiliseerida.  Enamasti on selliste fotode eesmärk teha end äratuntavaks, teha inimestele lähenemine ja kontakti loomine mugavamaks, aga see eesmärk ei ole täidetud kui reaalses elus kohtudes sind ära pole võimalik tunda

Loomulikult on neid erandeid, kus eesmärk ongi üllatada ja eristuda tavapärasest, kuid siis peab see olema tahtlik. See võib ollagi lihtsalt soov proovida midagi täiesti uut või ka näidata, et sinus on ka hoopis teistsuguseid külgi. Samuti on inimesi, kes loovad endale nn avalikud persoonad, mis aitavad neil tõmmata vahe oma avaliku ja privaatse isiksuse vahel. Näiteks teevad seda mitmed lauljad, kelle lavaimago on hoopis midagi muud sellest, millised nad tavaelus on.

Seega, ehk on aeg pisut oma Facebooki kontot revideerida? Kas sinu avalik kuvand toetab sinu tänaseid eesmärke ja põhimõtteid?

Kui avastasid, et asjad pole päris nii nagu tahaksid ja selle parandamises abi vajad, heida pilk privaatkliendile sobivale KROHVBOX paketile või ärikliendile mõeldud KONTSEPTSIOONIFOTO sessioonile

Kristina